11 maart 2007

The One Second Film


De 1 Second Film is een erg interessant kunstproject. Twaalf gigantische schilderijen, gemaakt door honderden mensen simultaan, zullen elk 2 beeldjes lang (1/12 seconde) te zien zijn op 70mm in een film van 1 seconde. Het resultaat is een korte animatie van een vrouwenlichaam. Daarna volgen 90 minuten credits met een documentaire over hoe de film en de kunstwerken tot stand kwamen.


De reden voor de lange speelduur van de credits is omdat iedereen die minstens $1 bijdraagt als producer wordt beschouwd en een plaatsje op de aftiteling krijgt. De opbrengst van deze actie plus de verkoop van de twaalf werken wordt doorgestort naar een vereniging voor vrouwenrechten. Het is tevens het eerste project in een serie van 5. Meer over dit bijzondere project lees je op de website.

5 opmerkingen:

Paul Van Roy zei

Vraagje: zijn jullie de groep die voor het KUNSTkanaal gaan zorgen? Want dan heb ik misschien nog een leuke aanbieding voor jullie...

Een kennis van mij organiseert enkele weken kunstprojecten op vrij grote schaal. Voor één van de projecten werkt hij ook met een videoinstallatie. Hij zoekt nog mensen die hier aan willen meewerken. Eventueel kunnen jullie dit inpassen in jullie kunstkanaal?

Misschien kunnen jullie dan ook van dit kunstproject een serie maken en dit op de opendeurdag tonen? Ik denk maar al typend. :)

Zouden jullie tout court geïnteresseerd zijn om met deze man in contact te komen?

Laat me dan iets weten, dan mail ik jullie zijn contactgegevens.

Wouter zei

We zijn idd een kunstkanaal, ik zie het wel zitten. Zal het es met de rest bespreken

Marc Lybaert zei

Ook een idee voor Ritsfonds eindwerken ?

Jens zei

Vooral productiegewijs lijkt me dit een zeer interessant systeem en inhoudelijk... 't is fijn als je als kunstenaar op deze manier je ei kwijt kan. Dus Wouter en andere zigeuners, ik zie dit ook wel zitten hoor.
Een Ritsfonds voor eindewerken lijkt me een haalbare kaart, vreemd dat daar nooit eerder werk van gemaakt is. Of is dit wel zo?

Simon zei

Het is inderdaad een leuke aanbieding Paul. En ik zie het volledig zitten om dit te bespreken met de rest van de groep.